ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Με το διαδίκτυο έγινε η νέα θεαματική επανάσταση στην ενημέρωση και την επικοινωνία. Πρώτον, διότι η επικοινωνία μπορεί να πάρει πολλές μορφές. Δεύτερον διότι ο δέκτης είναι ταυτόχρονα και πομπός μηνυμάτων. Έτσι η πληροφόρηση παύει να είναι ο παλιός επικίνδυνος μονόδρομος. Μάλιστα κάποιοι βλέπουν στο διαδίκτυο μια νέα μορφή ηλεκτρονικής άμεσης δημοκρατίας.
Πολλοί εστιάζοντας στο γεγονός ότι είναι παγκόσμιο, υποστηρίζουν ότι αποτελεί το κατ’ εξοχήν μέσον που φέρνει σε επαφή λαούς διαφορετικών πολιτισμών και συντελεί στην αλληλοκατανόηση και τον αλληλοσεβασμό. Και ότι, εκτός τούτου, κάνει τη γνώση προσιτή σε όλους τους λαούς και μειώνει το χάσμα μεταξύ ανεπτυγμένου και αναπτυσσόμενου κόσμου.
 Κυρίως όμως το διαδίκτυο φέρνει την επανάσταση στην γνώση και στην παιδεία. Ανοίγοντας διάπλατα τις πύλες της παγκόσμιας σοφίας, αποτελεί ένα επαναστατικό εργαλείο στην εκπαίδευση. Βγάζει τον μαθητή και τον φοιτητή από την παθητική απομνημόνευση και τον βάζει στον χώρο της έρευνας, που οδηγεί στην νέα γνώση και  στη δημιουργία. Κάνει πράξη την ισότητα στην παιδεία, γιατί προσφέρει το ανέξοδο εξατομικευμένο φροντιστηριακό μάθημα σε όποιον διαθέτει απλά έναν υπολογιστή.

Δεν λείπουν όμως και οι σκεπτικιστές που με τεκμήρια υποστηρίζουν ότι επειδή στο διαδίκτυο δεν υπάρχει έλεγχος, όροι και όρια, δε βρίσκεται μόνο η κουλτούρα της κοινωνίας μας, αλλά και τα σκουπίδια της και  κάθε είδους εκτροπή και εγκληματικότητα.
Ακόμη, ότι προσφέρεται για τη χειρότερη μορφή παραπληροφόρησης, αφού ο καθένας επώνυμα, ψευδώνυμα ή ανώνυμα γράφει ό, τι θέλει. Δίνει την ψευδαίσθηση ότι παρέχει περισσότερη πληροφόρηση, ενώ στην πραγματικότητα δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να αποκλείει την πληροφόρηση που δεν του αρέσει.
Τέλος είναι το μέσον που θα επιταχύνει την πολιτισμική αλλοτρίωση των μικρότερων χωρών και θα ολοκληρώσει την αλλοτρίωση των ανθρώπων γιατί είναι εθιστικό και τείνει να υποκαταστήσει τις ανθρώπινες σχέσεις με ηλεκτρονικές.

Το συμπέρασμα από όλα τα παραπάνω είναι ότι και το διαδίκτυο, όπως και κάθε τεχνολογικό επίτευγμα, για να είναι ωφέλιμο, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και ωριμότητα. Στην περίπτωση του διαδικτύου, επειδή χρησιμοποιείται και από παιδιά, θα πρέπει να προσθέσουμε την προσοχή και την σωστή καθοδήγηση των μεγαλυτέρων.